Навчання
Пошук на сайті
Швидкий пошук

Або
Теги

будуть, випускників, вищих, Всі конспекти для 9 класу, ВСІ конспекти уроків для 8 класу, Вчителю початкових класів, дітей, закладів, ЗБІРНИК ЗАВДАНЬ для підсумкових контрольних робіт з історії України, зовнішнього, Конспекти уроків англійської мови 9 клас, Конспекти уроків з УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 8 клас, міністерства, Міністр, навчальних, навчального, навчання, науки, незалежного, області, образования, освіти, освіту, оцінювання, проведення, рішення, роботи, розвитку, років, студентів, Також, тестування, України, української, Університет, Університету, управління, центру, школи, якості

Показати всі теги
{links}



Виберіть варіант відображення: Повністю або Тільки заголовки
▸ Дослідження: через тестування зменшився рівень корупції

Дослідження: через тестування зменшився рівень корупції
altУ 2008 році умови вступу до вищих навчальних закладів України були докорінно змінені: сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання став єдиним документом, який відкриває двері до вузу

Моніторингові дослідження, проведені проектом «Гідна Україна», показали: загальнонаціональне впровадження ЗНО сприяло значному зниженню рівня корупції при вступі до ВНЗ та сприймається громадою як перспективний метод протидії корупції та підвищення якості знань випускників шкіл. Повідомляє інформаційний ресурс проекту „Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна".
У 2007 та 2008 роках у співпраці з Київським міжнародним інститутом соціології проект «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції «Гідна Україна» провів 2 хвилі соціологічного дослідження про стан корупції у сфері доступу до вищої освіти. Оскільки опитування - 2007 проводилось перед впровадженням обов'язкового зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), а опитування - 2008 - після, дослідження мало на меті оцінити перші результати впливу процедурних змін на рівень корупції.

 

Зміни в сприйнятті проблеми. Дослідження 2008 року зафіксувало наявні зміни у сприйнятті корупції під час вступу до вузів з боку тих, хто брав участь у процесі складання або проведення ЗНО, або просто вболівав за своїх дітей - абітурієнтів. Серед опитаних - випускники шкіл, батьки абітурієнтів, студенти, вчителі і адміністрація шкіл. Представники усіх чотирьох груп опитаних вважають, що рівень корупції суттєво зменшився на всіх етапах вступної кампанії порівняно із 2007 роком.

 

Досвід корупції в процесі проходження ЗНО практично відсутній. Реальний досвід корупційних дій під час складання ЗНО визнає незначна частка респондентів: 1% випускників (порівняно із 3% у 2007 році), 3% батьків випускників, 3% студентів (порівняно із 6% у 2007 році).

 

Цей показник є значно меншим порівняно з минулим роком, коли абітурієнти мали вибір між ЗНО та традиційними іспитами. Перешкодою до корупційних дій стала також загальна увага та новизна методу. Проте, на думку експертів, існує певна небезпека, що в майбутньому можуть з'явитися нові корупційні схеми.

 

Порушення під час складання ЗНО стають частішими. Різні види порушень протягом складання ЗНО почастішали порівняно з попереднім роком. Серед студентів зросло використання шпаргалок, недозволене спілкування, обмін відповідями, що не був покараний, користування мобільними телефонами. Більше випадків недозволеної поведінки було зафіксовано при проведенні ЗНО в Київській області, відсоток порушень тут значно вищий в порівнянні з загальнонаціональним рівнем.

Регіональні відмінності. Серед усіх регіональних центрів оцінювання якості освіти (РЦОЯО) найбільший досвід корупції отримано було в РЦОЯО в м. Сімферополі. Досвід корупції під час випускних іспитів в Сімферопольському районі становив 9%, а під час складання ЗНО 4% опитаних застосовували нелегальні методи. Тут було зафіксовано і найвищий показник корумпованих дій під час вступного процесу, 15% абітурієнтів намагалися вирішити питання вступу незаконним шляхом.

Ефективність антикорупційних заходів влади. Представники всіх чотирьох груп опитаних вважають, що реформа виявилась ефективною. Зросла кількість тих, хто зазначив, що заміна всіх форм іспитів на ЗНО є перспективним кроком на шляху подолання корупції. За це висловились як професіонали-освітяни - вчителі та представники шкільної адміністрації (їх кількість зросла до 52% проти 42% у 2007 році), так і випускники шкіл (34% проти 17% у 2007 році). З 13% до 29% зросла кількість студентів, які підтримали цей захід, хоча зазвичай студентство - найбільш скептично налаштована і не схильна до позитивних оцінок група.

Метод опитування та розмір вибірки: за методом особистого інтерв'ю було опитано 2758 респондентів старших за 18 років, які проживають у сільські місцевості, районних центрах та містах в усіх регіонах України, включаючи Автономну Республіку Крим та місто Київ. Окрім кількісного, обидва етапи дослідження містили якісні компоненти, які включали 10 фокус-групових дискусій у 5 містах України та 10 глибинних інтерв'ю з ректорами ВНЗ, чиновниками сфери освіти і керівниками ключових НУО.

Інформація про проект. Проект «Гідна Україна» виконується компанією Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI) у партнерстві з українськими організаціями за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Проект розрахований на два роки і має на меті підтримку незалежного громадського моніторингу й представництво та захист громадських інтересів в пріоритетних сферах боротьби з корупцією, що були визначені Урядом України у програмі співробітництва із Корпорацією "Виклики тисячоліття» (MCC - Millennium Challenge Corporation). Одним із важливих завдань Проекту «Гідна Україна» є збір та оприлюднення об'єктивних даних про стан корупції в Україні.

Довідка щодо методу зовнішнього незалежного оцінювання знань

Корупція сприймається як повсякденне явище у сфері вищої освіти в цілому і при вступі до ВНЗ зокрема. Згідно з результатами загальнонаціонального  опитування про стан корупції в Україні,  проведеного проектом «Гідна Україна» у 2007 році, 46,3% респондентів вважають, що корупція широко розповсюджена серед вищих навчальних закладів, та 34,5% вважають, що вона дещо розповсюджена. Майже 38% респондентів, які давали хабара у вищих навчальних закладах, сказали, що це було пов'язано із процедурою вступу до ВНЗ.

За визначенням, корупційні дії при вступі до вищих навчальних закладів призводять до нерівності між абітурієнтами. Таким чином, такі дії порушують конституційні гарантії на рівні права у отриманні освіти (стаття 53).

З метою подолання корупції при прийомі до ВНЗ, у 2003 році було запроваджено зовнішнє незалежне оцінювання знань (ЗНО). ЗНО було націлене на оцінку знань випускників шкіл по окремих предметах. Результати такої оцінки офіційно зазначались у Сертифікаті.

ЗНО розглядається як шлях до підвищення прозорості, підзвітності й справедливості процедури вступу до ВНЗ, який менше піддається корупції. В квітні 2008 року ЗНО було поширено на всю територію України за сприяння Порогової програми Корпорації «Виклики тисячоліття» (МСС).

В 2008 році ЗНО стало обов'язковим для кожного абітурієнта вищих навчальних закладів. Необхідно відзначити, що за бажанням абітурієнта результати незалежної оцінки можуть подаватись до вступних комісій як атестат про загальну середню освіту державного зразку.

Проведення ЗНО організує Український Центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) - окрема бюджетна установа, діяльність якої не пов'язана ані з установами загальної середньої освіти, ані з вищими навчальними закладами. Тести розробляються та утримуються в секреті, вони передаються в центри тестування із використанням спеціальних секретних каналів. Листи із відповідями, які заповнюють випускники, які проходять тестування, кодуються, і відправляються на перевірку із використаннями тих самих каналів.

Отже, метою зовнішнього незалежного оцінювання є зробити оцінку знань випускників шкіл, які вступатимуть до ВНЗ, набагато об'єктивнішою та неупередженою, і таким чином, знизити можливості для корупції при вступі до ВНЗ.

Відповідно було змінено вступні вимоги до вищих навчальних закладів[1]. Сертифікати УЦОЯО по відповідним предметам повинні використовуватись замість усних або письмових вступних іспитів, які раніше застосовував ВНЗ. Тим не менше, у вступних процедурах на деякі спеціальності залишився іспит з іноземної мови (тест для оцінки рівня знань іноземної мови поки не розроблено) та співбесіди (наприклад, творчий конкурс). В той самий час, вступні іспити та співбесіди, що існували раніше, серйозно змінилися.




 

Інші матеріали з категорії
Ключові теги: корупції, оцінювання, «Гідна, освіти, дослідження, знань, незалежного, Україна», навчальних, вищих, випускників, опитування, України, зовнішнього, протидії, вступу, вступі, порівняно, складання, закладів



Схожі матеріали

  • Дуб на вході - липа на виході - Абітурієнту Міністр освіти і науки Іван Вакарчук слушно зауважив, що "нам потрібна якісна освіта, а не фальшиві чи "натягнуті" оцінки знань студентів"; "Щодо



Вхід на сайт
Логін
Пароль
 
Увійти через ВК або Google
ТОП матеріали
  • Заняття по скайпу: чи варто?
  • Як знайти хорошого репетитора: 6 корисних порад
  • Хепа фильтр для пылесоса, как часто менять?
  • Лучшие по доставке автозапчастей в регионе, онлайн точки продаж открывают возможности.
  • Клуб разговорный с английского!
  • Архів
    Жовтень 2018 (3)
    Вересень 2018 (3)
    Червень 2018 (2)
    Травень 2018 (1)
    Квітень 2018 (2)
    Березень 2018 (3)

    Наші друзі








    2008-2010, 2015 «Залік.Орг.Юа».

    При використанні матеріалів порталу Zalik.org.ua гіперпосилання на ресурс обов'язкове. У відповідності з нормами ст. 8 Закону України Про авторське право (3792-12), матеріали, розміщені на даному сайті, є об'єктом авторського права. Будь-яке копіювання інформації без письмового дозволу ЗАБОРОНЕНО, і буде переслідуватися за законом.